Bränsleförsörjning

Ett komplett pulsjetekipage drivs av två bränslen; bensin och kaffe. Då vi lagt en hel del arbete på det förstnämnda så kände vi att vi även borde se över det andra.

Lustigt nog var det Lars-Erik, som har lägst kaffeförbrukning av oss alla, som tog itu med detta. När två, tre team ska ha kaffe samtidigt duger det inte med någon liten sketen Moccamaster så han krökte ihop en rejäl kaffepanna i rostfritt.

Efter en rejäl sovmorgon och ett par koppar kaffe (ur Moccamastern denna gång) börjar vi planera helgens aktiviteter. Dessa punkter (med flera) ska avklaras:

  • Modifiera batterihyllan så att den rymmer de nya batterierna.
  • Montera isär och lacka stativet till startfläkten. Den ser för eländig ut…
  • Göra klart och montera den nya rostfria strypningsplåten för insuget. Under förra provkörningen, som vi faktiskt inte lagt ut några filmbevis från, gick den gamla aluminiumplåten i tusen bitar.
  • Montera skidor samt dragstång på elverket.
  • Lite allmänt organiserande och sortering av prylar inför nästa helg.

På tisdag gör vi den sista provstarten innan avfärd, för att kontrollera att allt verkligen funkar efter våra modifieringar.

Mobacken-Anders antydde att de kanske skulle skrämma igång turbinsparken under helgen, så vi väntar tålmodigt på spektakulära filmer från detta.

Det här inlägget postades i Allmänt, Jetskotern, Speed Weekend on Ice 2013. Bokmärk permalänken.

3 svar på Bränsleförsörjning

  1. Oddvar skriver:

    faen da, jeg skulle gjerne kommet til Orsa og fått en smak av kaffe fra den kaffepannen der, trur helt klart det blir nydelig kaffe!!

    Ellers er det bare en ting å si: prøvekjøring = FILM FILM FILM!!!

  2. U-B skriver:

    Kul kanna!

  3. Johansson skriver:

    Nog var det en rejäl sovmorgon alltid, jag ringde ju och väckte dig halv tolv idag. =)

Lämna ett svar till Oddvar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.