Ja idag har det varit högtidligt värre i Mo. Anders har premiärkört sin senaste kreation, medan vi hejat på välfyllda med mammas ärtsoppa och kaffe.
Mer om detta lär komma på Mobacken Racings hemsida när Anders redigerat ihop de 5-10 Gb filmmaterial vi samlade ihop efter avklarat spektakel. Lite kul är det ändå när det filmats mer eller mindre oavbrutet med 5-6 kameror och ingen ändå hittar något material där man faktiskt ser att skiten går. Med lite grävande så ska det nog komma fram ett och annat.
Igår roade jag och Lars-Erik oss med att testa att cadda plåt i Inventor. Gick alldeles oförskämt bra. Med påhittade mått ritade vi lite snabbt upp en kort övergång från rund till fyrkantig form. Denna ska sitta längs fram på den nya motorn, mellan förbränningsutrymmet och ventilpaketet. Sen styckade vi av plåtringen på två punkter, sade åt Inventor att platta ut den och lade in allt på ett ritningsblad komplett med bockningsanvisningar. Galant värre!
Till sist tog vi och bockade ihop övergången i papper för att se om allt verkar stämma.
Ser ju alldeles strålande ut!
Nu är det bara till att klura ut exakt vilka mått vi vill ha och cadda upp den slutgiltiga designen innan L-E kan lägga våra nya fina SS-plåtar i plasmaskärmaskinen.
Tack för idag! Hälsa mor att ärtsoppan var alldeles strålande god.
Snygg utbredning förresten!
Tjo!
Fränt program det där!
Snacka om att det förenklar tillverkningen.
Kommer att bli en frän stos när den blir färdig.
Så kanske ni slipper låna garage i Orsa på nattkröken för att laga motorn