Då var huvudkort och tändmodul klara.
Huvudkortet (längst bort/bak i bild) blev nästan löjligt litet i jämförelse med de andra korten. Huvudkortets uppgifter är att samla in data från de andra korten, och logga till minneskortet. Det styr även bränslepumpar och tändning, via I/O-kortet. I princip allt är provkört på skrivbordet, men det ska bli intressant att se hur de beter sig när allt är monterat på fordonet.
Tändmodulen blev lite stor, men det blir så när man får ta vad man har liggandes (nu blev förstärkaren till köksstereon naken ett tag till). FET-transistorn som sköter switchningen av tändspolen måste monteras elektriskt isolerad från kapslingen. Enklast är förstås att använda en isoleringsbricka och en plastskruv för att fästa den mot kapslingen, men detta var vad jag hade hemma för tillfället. Är inte provkörd med en tändspole än, så vi bör väl låna med oss tändmodulen från jetsparken för säkerhets skull.
Nedan är en bild på alla korten tillsammans. Monterar man dem tätt, i två plan, så får de precis plats i plastkapslingen.
Blunda gärna för hålen i bottenplattan. Hade alldeles för brått där… =)
Snyggt snyggt, det ska bli intressant att se hur elektroniken klarar vibrationerna. Det lär ruska om bra inuti lådan.
Nån mer som har idétorka vad gäller fyndiga rubriker?? 🙂
Ja nog kan man hålla med om att ni inte valt den enklaste motorstyrningen, men vem sa att enklast är bäst… 🙂
Precis Olov. I det här projektet jobbar vi nästan tvärtom. Då en pulsjet i grunden är bra enkel, och många har slängt ihop sådana på en helg, så tänkte vi utveckla det hela lite.