Förutom att man/vi sov på tok för länge så får man nog vara nöjd efter en intensiv dag i verkstaden.
Den styrning vi byggde på fordonet förra året funkar jättebra – om man kan nöja sig med en kursstabilitet på +- 10 grader. Om man däremot värnar det minsta om livhanken vill man nog ha lite bättre kontroll på det hela. För att minimera glapp i länkagen kör vi med riktiga lagerbockar som Jim fräst fram. Självklart pimpade han till det en smula.
Jag fortsatte ihopkoppling av elsystem och förberedelse av kablage för soppapumpar.
Fick även agera gourmetkock.
L-E med god hjälp från vår polare Måns satte ihop ett litet stativ till startfläkten.
Resultatet blev perfekt! Det är få som vet om det, men PlymoVent 6000 fanns faktiskt att få med skidor som originaltillbehör – i matchande färgsättning.
Ute var det lite kylslaget
…men provköras skulle det
Tjo!
Snygga lagerbockar måste jag säga.
Jag tror på fläkten den gör nog hela skillnaden.Ni kan nog snart tävla med mobacken om konsten att dra med sig mest prylar till speedweekend!
Jodu, Bjurs. Det börjar bli gott om prylar. Synd bara att vi inte har tillgång till lastbil som dom har.
Men en liten fågel viskade i mitt öra att jag slipper dra med en stor jävla husvagn i år så då kan vi ta 2 släpvagnar om det skulle behövas.
Helt klart porriga lagerbockar!
Jag har märkt att desto högre trolighet att raceobjektet funkar desto mindre grejor drar man med sig, antagligen därför vi hade med oss en mindre gruvstad till depån de första åren. I fjol hade vi ju inte ens en tigsvets med oss… =(
Johansson. Hönan och ägget…
Antagligen tar man väl med sig massor med prylar för att man är tvärsäker på att få använda dem. =)