Dåligt med släpp, Svarthålet hängde läpp…

…ett tag. Gick rätt bra till slut.

Det här momentet har jag varit lite nervös över. Det är nu det visar sig hur pass vi lyckats med allt arbete. Epoxyn hade härdat fint över natten, så vi bar fram formarna för en närmare inspektion.

Passade på att frisera lite runt kanterna.

Vår snowboardfabricerande kollega lånade ut en speciell sax för att klippa glasfiberväv med, och jäklar vad fint den fungerade. En sån får man nog investera i själv!

Vi märkte direkt när vi börjat bända lite i kanterna att kåpan inte riktigt ville släppa från formen, utan drog med sig spacklet istället.

Var väl inte så mycket att göra åt den saken. Vi bröt och bände från alla möjliga håll…

Till slut så släppte båda kåpsidorna. Det följde med massor med spackel, men vi konstaterade rätt fort att detta går enkelt att ta bort om man blöter upp det lite.

En snabb uppriggning av kåphalvorna senare:

Ser ju faktiskt väldigt bra ut! Vi lade tillbaks dem i formarna för att låta dem härda lite mer innan vi våldför oss på dem med vatten och skrapverktyg.

Målet är att halvorna ska vara ihopplastade tillsammans med rutramen efter nästa helg. Vi måste även skära ut formen längs fram-, under- och bakkant, samt plasta in förstärkningar och fästen där det behövs.

This entry was posted in Jetskotern. Bookmark the permalink.

One Response to Dåligt med släpp, Svarthålet hängde läpp…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>