Skarv utan slarv

Efter att ha snyggat till kanterna på kåphalvorna kunde vi rigga upp dem med rutan för att se hur de passade. Som tur var så såg det riktigt bra ut. Faktum är att jag inte direkt förväntat mig några stora överraskningar. En av fördelarna med att ha gjort en 3D-modell i datorn innan man satte igång med tillverkningen.

Var bara till att lägga halvorna i formarna och sätta igång att skarva. Vi fixerade dem med spik mot formen för att se till att de låg stabilt.

Vi plastade fast rutan i samma veva.

Epoxyn är förvisso väldigt ”snäll” om man jämför med polyester, men migränmänniska som man är så tog jag inga risker. Dessutom låter man som Darth Vader när man snackar – vilket förstås alltid är coolt!

Bränslefördelningsblocket satt lite väl högt för att kåpan skulle få plats, så Jim flyttade ner det en aning.

Ett par kupévärmare och en presenning hjälper till med härdningen.

Mellan varven hade jag passat på att montera ben på vår nya lilla pulsjet.

Och svetsade dit en tändstiftförskruvning. Med drag racing-tändstift från Green Goblin ska den nog gå som f*n!

Det här inlägget postades i Jetskotern. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.