Vi i Svarthålet Racing börjar känna oss lite oroade över vad vi gjort för fel då det verkar som att vi kan bli färdiga med ombyggnationerna av jetskotern tidigare än natten innan Speed Weekend, för att komma tillrätta med detta problem bestämde vi oss för att med alla möjliga medel skaffa oss mer jobb för att vara säker på att kunna bibehålla rätt nivå av panik hela vägen fram till race.
Eftersom vi verkar ha svårt att komma upp i reservationspriset för sparken så tänkte vi att vi lika gärna kan satsa på att renovera den för att ha något att transportera oss med i depån i år.
Sagt och gjort, jag begav mig iväg för att hämta sparken hos Allan där den stått förvarad i flera år och efter lite lyftande och vridande så stod den på takräcket redo för hemfärd.
Nästa steg var att demontera det mesta för att komma åt att rengöra och slipa bort den rost som trots allt bildats. (den ser ändå rätt bra ut för att ha deltagit på Speed Weekend och sedan stått i en loge i flera år endast skyddad av ett lager WD-40)
Tanken är sedan att rikta de små skador som den fick när vi klotade i 70km/h i Funäsdalen och kanske även förstärka medarna något då jag har ett minne av att medarnas styvhet inte riktigt var i paritet med sparkens vikt när man försöker styra.
Ett par bilder efter jag satte insexnyckeln i arbete:
Du borde åka runt med sparken på takräcket oftare. 🙂
Kan bara hålla med! Ni måste bara frakta den till speed på takräcket!!! 😀
Ska fundera på saken. 😉
Nu har vi visserligen en släpvagn ”över” att fylla, så det vara smidigare att ta den på släpet, men det vore ganska kul att ta den på takräcket ja…