…eller inte göra det.
Tanken hos vissa av hos har väl varit att ta nästa provkörning nästa helg (om en och en halv vecka). Dock har vi inte pratat ihop oss så bra om det, så när L-E ringde idag och hade räknat ut att vi skulle köra redan denna helg rörde saker till sig lite.
Jim har väl funderat på någon skotertur – vilket man kan förstå. Man får inte så hemskt många tillfällen på en vinter.
Idén med att provköra denna helg är kanske inte så dum trots allt. Speed Weekend närmar sig, och om något skulle strula så har vi inte så många chanser kvar att testa. Dessutom vet man ju inte om det tänker slå till och bli smällkallt de kommande helgerna, och en provkörning i 25 minus känns inte så lockande.
Vad behöver göras innan vi startar upp igen? Som ni såg i det förra inlägget så är ventilerna allt annat än vackra, så det vi måste göra är att montera i nya sådana. De ventiler vi kört med under det gångna året är 0.25mm tjocka. Detta var den enda uppsättningen av den tjockleken, men vi har flera uppsättningar med 0.3mm-ventiler. De bör också fungera bra, men de är lite styvare så vi kan behöva göra någon justering för att få det hela att fungera bra.
Jag har lagt ner lite arbete på det här med hörselskydd. Vad gäller kåpor så har vi antagligen de bästa som går att hitta i vanliga butiker; Peltor Optime III. Dessa har ruggigt bra dämpning, men detta är trots allt långt ifrån tillräckligt när vi kör pulsjeten så vi får komplettera med pluggar. De bästa pluggar jag kunnat hitta är E.A.R Soft FX som har imponerande dämpning även vid låga frekvenser. Har beställt ett 200-pack så vi ska nog klara oss under hela Speed Weekend-helgen.
Vi får ta ställning i morgon till hur vi ska göra i helgen. Jag måste hinna dela ut informationslappar på byn också, så att folk inte tror att det är någon invasion på gång när vi startar upp.
Hoppas det går bra vilken helg det nu än blir, i helgen är det fullt upp för min del så jag hoppas ni inte svälter ihjäl under testandet. =)