Vi kanske skulle göra som Mobacken och börja räkna timmar…

Under veckan har arbetet med formen för kåpan fortsatt. Slipningen av de första lagren spackel gick betydligt bättre än väntat. Visst, det kommer garanterat att finnas en och annan ojämnhet på slutresultatet, men faktum är att vi är rätt nöjda bara vi får till något. Det är trots allt första projektet i plast, och jag tror att vi lyckats göra det lite mer invecklat än många andras första sådana.

Med en sån där ”slipsvamp” gick det väldigt bra att få ytorna hyfsat jämna.

Igår kapade Jim ner ramen runt vindrutan och jag började gröpa ur formen där den ska sitta. Detta är helt gjort på frihand, och jag är inte sådär jättesjälvsäker när det gäller sådant här, men jag tror faktiskt att det ska funka.

Självklart tog jag lite för mycket på något ställe…

Detta är förstås inget som inte lite fogskum kan råda bot på, så efter att ha sökt runt halva Västjämtland efter en flaska som inte torkat ihop blev det till att maskera rutan och fylla ut hålrummen lite.

Efter lite friserande så blir det ganska tydligt att det kommer att gå åt mycket spackel för att få ordning på detta. Fram med spackelhinken alltså!

Får forcera torkningen lite om vi ska bli klara innan Speed Weekend.

Ja, det var det för denna gång. Vi kommer att jobba på så hårt vi bara kan under veckan som kommer. Med lite flyt så kan vi sätta igång med plastningen nästa helg.

En kollega SMS:ade idag och meddelade att han lämnat något kul på min arbetsplats:

En KKK K31. Började förstås genast att fundera över vad man skulle kunna hitta på med den. En frän grej vore förstås att bygga kraftturbin och låta den driva hydraulpumpen i ”skruvskotern” som vi tänkt bygga. Dock så hann jag inte fundera länge innan Jim stod och måttade med turbon under motorhuven på sin Firebird. Jaja, vi får se vad det blir. Fin pjäs i alla fall!

Passade på att göra ett enkelt stativ till vår nya lilla pulsjet som vi slängt ihop. Den förra gav vi ju bort när vi spexade på ett 50-årskalas.

 

Det här inlägget postades i Jetskotern. Bokmärk permalänken.

3 svar på Vi kanske skulle göra som Mobacken och börja räkna timmar…

  1. Marcus Löfstrand skriver:

    Den turbon sitter vanligtvis på stora maskiner 🙂
    http://www.turbo-product.com/KKK/K31.ASP

    • LinusN skriver:

      Jopp. Ser man till flödet så bör den dock kunna funka på t.ex. Pontiacen. Jim läste att den blandannat suttit på någon 22-litersmotor som gjorde runt 2000rpm, så en 7.5-litersmotor med ett toppvarv på 6000rpm kanske inte är helt off. Nu är det förstås annat som ska stämma också 🙂

      Vore kanske roligare att göra något annat kul med den. Som sagt; det där bör vi nog vänta ganska länge med 🙂

  2. Anders Johansson skriver:

    Det mest udda ni kan göra med en turbo i våra kretsar är väl att sätta en på en kolvmotor… =)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.