Efter fredagens väldigt lyckade provkörning hade vi fått kläm på ungefär vad som behövde göras för att motorn skulle fungera bra. Strypningarna som jag klåpat ihop i all hast behövde göras om, så L-E och Jim tog itu med det.
Under tiden så hjälptes jag och far åt att svetsa dit en permanent förlängning. Metanolfatet jag använt var väldigt långt, och det märktes väl att motorn inte gick optimalt med det då den blev mycket argare när det flugit bort. En 2-3 dm borde funka tänkte vi, och så visade det sig vara.
Dags för nya provstarter. Jag hade nästan gått och oroat mig lite för att någon byinnevånare skulle känna sig störd. Tvärtom så kom folk som hört första knallen farandes på skotrar för att heja på!
Far fotade, med blandat resultat…
Nu är besten åter tillbaks i verkstaden. Tankar, motor, bränslesystem – allt är demonterat. Nu är det konstruktion/montering av styrning med mera, samt lackering av chassit. Det tar sig!
Dynprovningen nedan blev ett fiasko. Från att ha utgått från en komplett Yamahaskoter så återstår nu endast styrspindlarna…
Pigga och krya idag gossar? =)
Jag talar väl bara för mig själv, men jag har inte varit så värst produktiv idag om man ska vara ärlig. Otroligt trevligt igår i alla fall. 🙂