Dagens lilla bedrift var att kontrollera att tändmodulen verkligen fungerade. Det gjorde den med bravur, så nu är det bara att gjuta fast alla större komponenter med silikon och skruva ihop den.
Sociala medier
Kategorier
- Allmänt
- Annat
- Event
- Custom bike show 2015
- Ferdinand Ice Festival 2014
- Motormässan 2014
- One Mile 2015
- Speed Weekend on Ice 2010
- Speed Weekend on Ice 2011
- Speed Weekend on Ice 2012
- Speed Weekend on Ice 2013
- Speed Weekend on Ice 2014
- Speed Weekend on Ice 2015
- Speed Weekend on Ice 2016
- Speed Weekend on Ice 2018
- Speed Weekend on Ice 2019
- Faktarutor/Guider
- FAQ
- Filmer
- Fordon/projekt
- Media
- Pre season pulsejet 2011
Snyggt! Vi har börjat använda oss av 3m DP610 för ingjutning. Vi gjorde lite skaktester, la i saltlösning och olika lösningsmedel, det fungerar jätte bra.
Intressant. Det kanske man skulle prova någon gång.
Nyfiken som man är så tryckte jag igång filmen. Frugan satt snett bakom mig och såg delar av den och hörde ljudet och kommenterade: ”- Vad ser du NU då?”. Hon är van att det viner från gasturbiner och smäller från pulsjettar, men det här var något nytt… 🙂
Nice!
Nu var det ”malla” i tändningen.
Hur hög frekvens klarar tändsteget med bibehållen effekt?
Vet inte exakt. Dock hade jag gjort ett litet fel, så ”uppladdningstiden” eller ”dwell” för tändspolen var på tok för långt. Gjorde förstås att drivtransistorn blev lite väl varm. Med kortare tid får man upp frekvensen lite, om man nu skulle vilja det… 🙂